نقش سازمان نقشه برداری کشور در مبارزه با ریزگرد ها

ریزگرد

رئیس سازمان نقشه برداری کشور در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقش این سازمان در مبارزه با معضلات محیط زیستی کشور از جمله ریزگرد ها اشاره و اظهار کرد: به علت اهمیت این موضوع در سطح کلان، سازمان های مرتبط تقسیم وظایف کردند.

وی افزود: در این تقسیم بندی سازمان نقشه برداری کشور وظیفه ارائه نقشه های هوایی و داده های زمین شناسی را بر عهده دارد.

رئیس سازمان نقشه برداری با اشاره به مسئولیت سازمان زمین شناسی برای مبارزه با این امر ابراز کرد: با همکاری های گسترده بین سازمان محیط زیست،زمین شناسی و نقشه برداری کشور توانسته ایم  پیشرفت های قابل توجهی در کاهش ریزگرد ها داشته باشیم.

وی افزود: سازمان نقشه برداری به بررسی  فرونشست زمین و همچنین نقشه های هوایی از جا به جایی ذرات خاک در این مناطق پرداخته است تا بتواند از افزایش این پدیده جلوگیری کند.

شفیعی به نقش مرجعیت این سازمان اشاره کرد و گفت: در بخش شناسایی آمایش ملی نیز،نقش مرجعیت این سازمان توانسته بهره برداری های خوبی را برای معادن کشور رقم بزند که در آیند ای نزدیک با وارد شدن تجهیزات مناسب از طریق سازمان همکاری های اکو می توانیم به پیشرفت های چشمگیری در این زمینه دست یابیم.

وی در پایان به اهمیت بالای نقش سازمان نقشه برداری در آرایش شهری نیز گفت: همکاری های چند جانبه با شهرداری ها جهت شناسایی مناطق دارای بافت های فرسوده و همچنین محل های ساخت و ساز و شناخت گسل های خطرخیز شهری بسیار مطلوب بوده و قطعا به مدارج بهتر و درخشان تری خواهیم رسید.

منبع: روزامه

دیدگاهتان را بنویسید