نمای خیابان در گوگل ارث

street view google

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از گیزمگ، گوگل سال گذشته آپدیتی برای برنامه گوگل ارث عرضه کرد که به کاربران اجازه می‌داد نرم‌افزارهای نقشه‌برداری را در واقعیت مجازی جست‌وجو کنند. در حال حاضر، گوگل، قابلیت Street View نمای خیابان در گوگل ارث را نیز به واقعیت مجازی زمینی یا Earth VR Google افزوده است.

از راه‌اندازی نرم‌افزار گوگل ارث قریب یک دهه می‌گذرد و مجموعه‌ای از تجهیزات در آن تعبیه شده است که می‌تواند تمرکز روی نقاط مختلف جهان را بیشتر کند. آپدیت واقعیت مجازی در سال گذشته به دارندگان گوشی‌های HTC Vive و Oculus Rift این امکان را داد که بتوانند از نقاط مختلف دنیا عبور کنند، در اطراف شهرها و محدوده کوه‌ها پرواز کنند و به سادگی اطراف را مشاهده کنند.

این کاربران، با کمک آخرین آپدیت گوگل ارث، نمای خیابان در گوگل ارث برای ۸۵ کشور دنیا را در نمای نرم‌افزاری استریت ویو جست‌وجو و مشاهده کنند. برای پرواز به سطح زمین در موقعیت‌های خاص دکمه استریت ویو را بفشارند.

فشردن این دکمه با کمک گرفتن از یک کنترل دستی، کاربر را در یک تصویر ۳۶۰ درجه‌ای روی زمین معلق می‌کند و فرد می‌تواند با خیال راحت اطراف را مشاهده کند. گوگل با توجه به مکان‌های متعددی که مورد بررسی قرار می‌دهد، گزینه‌های پیشنهادی را نیز برای مسافرت و گشت‌وگذار در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

منبع: خبرگزاری آنا

دیدگاهتان را بنویسید