همکاري‌هاي فناورانه شبکه ملي ناوگان تحقيقات دريايي ايران با دانشگاه هامبورگ

همکاري‌ ناوگان تحقيقاتي ايران با دانشگاه هامبورگ

در نشست تخصصي اعضاي شبکه ملي ناوگان تحقيقات دريايي ايران و هياتي از آلمان متشکل از دانشگاه هامبورگ و مؤسسه تحقيقاتي ماکس پلانک، موضوع توانمندي‌ها و افزايش همکاري‌هاي فناورانه در حوزه اقيانوس‌شناسي و علوم دريايي مورد بررسي و ارزيابي قرار گرفت.

در اين نشست بخش‌هاي مختلف ستاد توسعه فناوري و صنايع دانش‌بنيان دريايي معرفي و اهداف آن بازگو شد، سپس نمايندگان شبکه ملي ناوگان تحقيقاتي از مؤسسه تحقيقاتي علوم شيلات، پژوهشگاه ملي اقيانوس‌شناسي و سازمان جغرافيايي، سازمان نقشه‌برداري، سازمان زمين‌شناسي هريک توانمندي‌ها و فعاليت‌هاي خود را ارائه کردند.

همچنين در بخش ديگري از اين نشست، گروه آلماني به معرفي مهم‌ترين دستاوردها و پروژه‌هاي انجام گرفته خود با کشورهاي ديگر همچون چين و ويتنام پرداخت و پيشنهادات خود را در خصوص همکاري‌هاي مشترک بيان کرد.

بر اساس اين گزارش، از جمله اين پيشنهادات مي‌توان به مطالعات بهره‌برداري از انرژي بادهاي فراساحلي، مطالعات اقيانوس‌شناسي و تغييرات اکوسيستم درياهاي ايران و اثر تغييرات آب و هوايي بر اقليم سواحل و درياهاي ايران اشاره کرد.

بر اساس اعلام روابط عمومي معاونت علمي‌وفناوري رياست‌جمهوري، در پايان اين نشست، محمد سعيد سيف، دبير ستاد دريايي با تاکيد بر ظرفيت سازمان‌ها و ارگان‌هاي ايراني گفت: مي‌توان از تجارب اين گروه آلماني براي بهره‌برداري بهتر از زيرساخت‌ها و دانش سازمان‌هاي ايراني استفاده کرد.

منبع: http://www.ilandnews.ir/news/3176/

دیدگاهتان را بنویسید