ایجاد ۶ ایستگاه دائمی سنجش وضعیت گسل‌ها در خراسان شمالی

ایجاد 6 ایستگاه دائمی سنجش وضعیت گسل‌ها در خراسان شمالی

‌کارشناس ناظر سازمان نقشه برداری کشور گفت: ۶ ایستگاه دائمی سنجش وضعیت گسل‌ها ، فرونشست‌ها در خراسان شمالی ایجاد خواهد شد.

‌به گزارش ایسنا، ‌اسماعیل فکور در همایش ساماندهی آمار‌های ثبتی خراسان شمالی اظهار کرد: هم اکنون چهار ایستگاه دائمی سنجش وضعیت گسل‌ها، فرونشست‌ها در این استان وجود دارد اما به دلیل حساسیت در بحث فعال بودن گسل‌ها ۶ ایستگاه دیگر نیز ایجاد خواهد شد.

وی افزود: این استان برای راه اندازی این ایستگاه‌ها حتی برای ما انگیزه ایجاد کرده است که این نشان دهنده این است که کار برای استان مهم است.

فکور یکی از مزیت‌های این استان را همکاری و مشارکت عنوان کرد و افزود: از سوی استان اعلام شده است که این ایستگاه‌ها را در استان مستقر کنید از نظر مالی نیز نگران نباشیم که این یک حسن بزرگ است چرا که در بیشتر استان‌ها ما مشکل اعتباری داشتیم.

وی بر همکاری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی نیز تاکید و بیان کرد: خوشبختانه این امر نیز در این استان بسیار مناسب و خوب است و دستگاهها با هم تعامل دارند.

فکور اشاره‌ای به وقوع زلزله در هفته اخیر و پس لرزه‌ها آن کرد و گفت: باید وضعیت توپوگرافی استان به صورت دقیق مشخص شود تا اگر قرار است کارخانه‌ای ساخته شود در مکانی مناسب باشد چرا که از قبل باید وضعیت رودخانه‌ها حتی در قدیم نیز بررسی شود و با یک بارندگی شدید تاسیسات شسته نشود.

وی بر مدیریت بحران تاکید و اظهار کرد: در موقع بحران دستگاه‌ها باید با هم تعامل داشته باشند و آمار و اطلاعات نیز در دسترس قرار گیرد تا امداد رسانی به موقع انجام شود.

فکور در ادامه با اشاره به اینکه نقشه برداری از توپو گرافی استان به روز نیست، گفت: وضعیت نقشه برداری از توپو‌گرافی استان مربوط به چند سال گذشته است که باید به روز شود.

وی با بیان اینکه تولید اطلاعات مکانی جزء وظایف ذاتی این سازمان است، افزود: باید در این زمینه جدی عمل کنیم تا داده‌هایی به روز داشته باشیم.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید